}

buaya darat dihukum bogel

.salam.


cerita ni saye terbaca kat surat khabar hari tu. seekor seorang buaya darat telah dihukum setimpal. nak tahu hukum ape? dia dihukum bogel. kemaluan dia juga nyaris-nyaris dipotong. gambar bogel dia pun turut dirakam. saye rase hukuman yang dibuat oleh waris-waris mangsa dia ni memang terbaek dan pasti dia serik nak jadi buaya darat lagi.

keluarga-keluarga mangsa ni bertekad nak cari dan hukum si buaya darat ni sendiri selepas susah mencari bukti untuk dakwa si buaya darat ni. selepas berusaha menjejaki si buaya , mereka telah terserempak dengannya berhampiran hotel di Cheras dan dibawa ke suatu tempat untuk disoal siasat.

semua barang lelaki tersebut diselongkar , termasuk 15 telefon bimbit yang penuh dengan gambar tak elok mangsanya dibuang. kemudian dia dibogelkan. pada mulanya kemaluan si buaya nak dipotong , tapi atas sifat logik dan belas kasihan , niat itu terbatal. selain tu , buaya tersebut pun dah berjanji nak bertaubat.

si buaya ni berusia lingkungan 30-an , sudah ada isteri dan anak dua. tapi masih juga nak menjerat gadis-gadis kat luar sane. dia cari mangsa-mangsa dia melalui facebook. <-- tengok , bahayanya facebook. pada mulanya si buaya ni akan kaburkan mangsa dia dengan wang bertimbun penuh bonet kereta. then , bila keluar dia akan ambil semua barang berharga pada si gadis ni termasuk maruah diri diorang.

dipercayai si buaya ni pun ada amalkan ilmu nak mengurat gadis. berdasarkan barang-barang yang ada dalam kereta dia. ape-ape pun , kita sebagai perempuan kena pandai jaga diri. sama ada kat luar sana , ataupun dalam dunia maya ni aicehh. semoga si buaya ni , bertaubat sebenar-benarnya dan jangan ada yang nak jadi buaya darat/komodo/tembaga atau sebagainya. faham? ^_^

nak bace berita penuh? klik

16 comments:

  1. baru dia rasa
    kalau kena potong dia punya pun bagus
    baru lelaki2 tak guna dekat luar tu sedar sikit dan takut nak buat benda2 macam nih

    ReplyDelete
  2. padan muka!!!klu kna potong lg bagos.lps 2 bg anjing mkn ...

    ReplyDelete
  3. @Hans
    betul tuu. tp siann kat bini dy.hee

    ReplyDelete
  4. harap jadi pengajaran utk dia dan orang lain jugak...

    ReplyDelete
  5. hahaha...memang bagus tapi ingat...cerita nie sudah diberi peringatan untuk kita semua. Kena berhati - hati. Lagi satu, kita ada anak lelaki suatu hari nanti. Ajarlah dia erti tanggungjawab. Bukan perempuan gak dijaga tetapi anak lelaki.

    ReplyDelete
  6. @Kancil 8349
    wah.hebat! betollah! bukan ank pempuan je kene jage..ank laki jugak..

    ReplyDelete
  7. wakakkaka...Nape Potong perkataan Seekor tu wakakakak lawak

    ReplyDelete
  8. hush,
    emm.,gud for him.,
    dan utk pengajaran utk semua jgk.,

    ReplyDelete

thankiuuuu ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...