}

kawan hang busuk? hang busuk ke tidak?

salam

bangge je muke die

ececehh..tajuk entry aku ade loghat utara.. orang utarakah aku??  hee. oklahh.. dok pusing-pusing keliling rumah naik kapal terbang tadi tipu je aku terjumpe lah artikel bau badan. artikel tuh kata bau badan lelaki lebih serius dari perempuan? betul ke? betol kott. hee sebab perempuan kan wangi.haha 

berbalik ke tajuk enry aku lah ye. first sekali kalau x nak bau badan berjaya memengsankan lima ekor kucing jantan kenapa jantan? aku pon x tahu kamu , kamu dan kamu haruslah mandi 2-3 kali sehari+sabun antiseptik biasalah. kalau x mandi confermlah bau semacam kan.. nak nak kalau dah postpone 2-3 hari.. mak aiihhh cepat-cepatlah qada' mandi ye.. sabun antiseptik juga penting untuk membunuh bakteria punca bau bususk!

seterusnya , seperti yang kita semua tahu punca bau badan juga datangnya dari peluh.. jadi pakailah pakaian yang agak longgar supaya kulit kita boleh bernafas..jadi kuranglah peluh kan.. pemilihan jenis pakaian juga perlu kita titikpeluhkan titikberatkan. pilih jenis baju seperti cotton or kapas atau sutera=lelaki jgnlah ye.. dan secara logiknye , kalau baju tuh da kotor cepat-cepatlah tukar. pi pakai lagi memanglah berbau kan kan..

dan lagi...gunakan deodorant yang anti bau atau pon yang bukan bau je kuat dan wangi! tapi juga mampu membunuh kuman ye anak-anak.. selain itu, makanan juga main peranan tahu, mak aku kata kalau makan bawang banyak nanti bau badan tahu.. jadi, kurangkan makan bawang putih , dan juga daging , dan juga kafein , dan juga kekacang..

bagi si perokok juga harus ingat ye.. bau rokok tuh bukan saja melekat pada bau mulut , tapi juga bau badan tahu..issskk3.. dont dont dont isap rokok tahu.. bau rokok menyumbang kepada badan yang berbau.. tu jelah.. malas dah nie.. k papaii..

0 conteng-conteng:

Post a Comment

thankiuuuu ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...